Werken, werken en een klein beetje ontspannen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeremi Wilbie - WaarBenJij.nu Werken, werken en een klein beetje ontspannen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeremi Wilbie - WaarBenJij.nu

Werken, werken en een klein beetje ontspannen.

Blijf op de hoogte en volg Jeremi

14 November 2014 | Australië, Sydney

Bij deze mijn tweede reisverslag van de afgelopen 4/5 weken die eigenlijk bijna geheel in het teken stonden van werken en sparen om de komende maanden door te kunnen komen. Ik ben begonnen met werken bij een hoveniersbedrijf die mij drie dagen per week kon hebben. Daarnaast werkte ik als keukenhulp bij een restaurantje om de hoek. Daar maakte ik op vrijdag 12 uur en de volgende dag nog eens 5 uur. Maar ik werd door dat hoveniersbedrijf een beetje aan het lijntje gehouden en ben toen last minute nog op zoek gegaan naar wat anders. Toen ben ik bij John van Dig Landscaping terecht gekomen. Echt een prima kerel die me elke dag wel trakteerde op lekkere cappuccino. Het werk was wel zwaar maar ik kreeg hier veel meer waardering voor wat ik deed en hij was heel blij met me. Jammer dat ik na 3 weken alweer weg moest. Gisteren mijn laatste dag daar gehad en ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. Tussen het werken door eigenlijk niet zo heel veel gedaan dan behalve na het werk eten met de jongens uit het appartement, soms buiten de deur wat drinken en lekker chill op de bank een filmpje kijken. Veel meer ging ook niet als je de volgende dag alweer om half 6 je bed uit moest. Dus lag je er ook tussen 9 en 10 in. Op mijn vrije dagen maakte ik wel eens een wandeling door de stad, of ging ik uiteraard naar het strand. Nu op Manly, Bondi, Coogee, Maroubra en Tamarama beach geweest en dan zijn er nog een paar in Sydney. Ik denk dat ik Manly wel het leukst vind omdat daar de sfeer op de een of andere manier super relaxt is, het plaatsje heeft echt wel een strandvibe en het strand is vrij groot. Ook nog eens naar Luna Park geweest. Was een beetje een domper omdat het achteraf een kinderpretpark was. Toen daar even in het zonnetje gelopen en over de Tower Bridge weer terug naar de stad gelopen. Daar wilden we naar Ivy’s Pool club, even chillen in het zwembad… Niet realiserende dat het een onwijs dure tent was waar iedereen voor in de rij stond in zijn burberry overhemd… dus maar doorgelopen naar Darling Harbour en daar een drankje gepakt. Elk weekend stappen was er in ieder geval niet bij omdat je op een avond makkelijk 100-200$ kon spenderen omdat alles gewoon best wel duur is. Nadat we het appartement uit moesten zijn we naar een hostel gegaan in Kings Cross, het uitgaansgebied van Sydney. We gingen daar stappen op zaterdagavond. Was wel een leuke avond alleen verder dan 1 tent zijn we niet gekomen. Als je er uit ziet als je 2 biertjes op heb kom je hier blijkbaar nergens meer binnen. Dus na een rondje gedaan te hebben weer terug naar de tent waar te begonnen waren. Het hostel in Kings Cross was wel oké maar naar mijn idee best wel vies. Toen kwam ik op maandag in een ander hostel op Railway Square bij het centraal station. Echt wel een tophostel vergeleken met dat andere. Dit was schoon, groot, netjes, modern. Alleen geen airco op de kamer, maar dat had die andere ook niet. Ik zat hier nog een week omdat ik nog een weekje langer aan het werk was bij John. Maar toen kwam ik wel tot de ontdekking dat ik wel gezegend was met het hebben van een appartement want na 3 dagen merkte ik al dat ik het niet ging trekken om dit weken achter elkaar te doen; werken en slapen in een hostel is geen goede combinatie omdat niemand eigenlijk om 9 uur in bed ligt en al helemaal niemand er om half 6 uit moet. Dat we in dat andere hostel zaten en ik op zaterdag aan het werk ging en om kwart voor 6 beneden kwam, zaten er nog een aantal britten helemaal lamlazarus van de vorige avond. Dat was best ongemakkelijk. Nu mijn laatste dag in het hostel op Railway Square met een graad of 35 denk ik dat ik nog wel even naar het strand ga voordat ik vanavond om 11 uur de bus pak naar Coffs Harbour. Want nu gaat mijn reis van ongeveer vier weken langs de oostkust beginnen en Coffs Harbour wordt mijn eerste stop waar ik alvast een hostel voor 2 nachten heb geboekt. Er zijn verschillende dingen te doen en te zien. Ik moet nog maar even zien wat ik ga doen en zien maar dat zal wel goed komen. Misschien dat ik even op een jetski spring ofzo. Daarna zal ik hoogstwaarschijnlijk naar Byron Bay gaan en daar lekker chillen en surfen en dan mijn weg verder vervolgen naar het noorden waar ik op 15 december in Cairns het vliegtuig pak naar Perth. Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in en ik ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat de komende weken. Ik heb me in ieder geval wel vermaakt in Sydney. Het is een mooie maar wel een erg grote stad en het kost je veel tijd om van de ene plek naar de andere te komen. Nu is het dan wel 35 graden maar Sydney kent ook momenten dat het onwijs kan stormen, regenen en onweren. Momenten dat je pizza gaat halen en dan door de stromende regen terug moet, de bliksem inslaat naast de trein waar je in zit en je luxaflex bijna van de muur af waait laten dat wel blijken. Wat dat betreft doet het me wel denken aan Nederland waar het ook zo van 27 graden naar 16 graden kan gaan. Ik kijk in ieder erg uit naar de komende tijd en ik hoop aardig wat mooie foto’s te maken!

Cheers!

  • 16 November 2014 - 11:43

    Sam:

    Hee schatje, wat heb je dat leuk opgeschreven en nog een beetje bondig ook:P Ben echt super trots op je dat je zo hard hebt gewerkt<3 Komende tijd alleen maar genieten en leuke dingen doen!!
    Dikke knuffel -XXX-

  • 18 November 2014 - 13:41

    Gitta:

    Heee Jeremi mooi verslag leuk om te lezen geniet er van heel veel groetjes van Chris en gitta uit het koude nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeremi

Mijn reis in Australie. 16 september - 26 januari

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 2952

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 26 Januari 2015

Jeremi goes Down Under.

Landen bezocht: